آخرین نقد و برسی

تالار عروسی

تالار 0 بازدید
  • 0
تالار-عروسی-در-ایران

تالار پذیرایی جایی که‌‌ شبی ستاره باران برای زوجین در پیوندی آسمانی، جشن تولد زیباترین مسافر دنیا و شادترین لحظات ناب را برای همگان رقم می‌زند. این تالارهای پذیرایی با جذابیت بی‌نظیر، چینش بسیار دلپذیر، فضایی آرام‌بخش جایگاه بی‌مانندی در برگزاری مراسم، آیین و جشن‌های خاص مثل؛ عقد، عروسی و تولد دارند. این تشریفات، تجملات و زیبایی‌ها دست در دست هم زیباترین، بهترین و پرفروغ‌ترین شب چلچراغ را برای مهمانان و میزبان رقم می‌زنند. در ادامه مطلب به بررسی تاریخچه مراسم عروسی و بررسی ویژگی‌های یک تالار پذیرایی خوب و عالی خواهیم پرداخت.

تاریخچه پیوند قلب‌ها و برگزاری جشن عروسی

هر جا دلی بتپد پیوندی رقم می‌خورد و جشنی برپا می‌شود. در طول تاریخ مراسم و جشن عروسی با دستان مهربان خانواده روی دفتر خاطرات نقش می‌بست. در قرون وسطی کلیسا میاندار برگزاری جشن‌‌های عروسی بود و اغلب زوج‌های جوان رویای آغاز زندگی را در کلیسا جشن می‌گرفتند. همچنین در این زمان خدمات بهتر، دقیق‌تر و منظم‌تر سازمان‌دهی شدند‌. این برنامه‌ها شامل لباس‌های باشکوه عروس و داماد و تدارک پذیرایی و آراستن کلیسا بود.

نخستین پیوند زیبای دو مسافر زندگی حدود ۴ هزار و ۳۵۰ سال پیش در بین‌النهرین آغاز شد. برپایی جشن عروسی هم با تحولات بسیاری همراه بوده که مهم‌ترین آن در سال ۱۹۲۴ رخ داد. این آیین باشکوه در پذیرایی خانه بیلتمور در ایالت کارولینای شمالی برگزار شد. این روند تکامل نشان از این دارد که جشن عروسی به عنوان یک رویداد به یادماندنی و مجلل مورد توجه مردم قرار گرفته‌است. 

با پیشرفت تکنولوژی زوج‌های جوان زیباترین روز و شب زندگی خود را به قاب خاطره بردند و امکان گرفتن عکس مهیا شد. حالا دیگر خاطره‌ها خط به خط ثبت شدند و تاریخ زندگی رنگی روشن پیدا کرد.‌

اولین تالار عروسی در ایران در چه سالی شروع به کار کرد؟ 

نخستین تالار عروسی به دستان خیرخواه فردی به نام محمد شفیعی در سال ۱۳۲۸ از عروس و دامادهای جوان پذیرایی کرد.

نگاهی به چند ویژگی مهم در انتخاب تالار عروسی 

زوج‌های جوان یا خانواده‌های هر دو باید در زمان انتخاب تالار به چندین موضوع نگاهی دقیق و حساس داشته باشند تا جشنی شاد، مناسب جایگاه خانواده و جذاب برگزار شود.

دسترسی آسان به تالار 

یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای انتخاب تالار، دسترسی آسان به آن از طرف مهمانان است. در زمان بررسی تالارها حتما به موقعیت مکانی و جغرافیایی آن دقت ویژه داشته باشید تا در شب میعاد با سختی رفت و آمد مواجه نشوید‌. شلوغی و ترافیک شهر، نزدیکی به مکان آرایشگاه عروس و درستی مسیر را با حساسیت بررسی کنید.

ظرفیت و گنجایش تالار 

زیباترین جشن زندگی برای هر فرد یا خانواده جشن عروسی است. رزرو تالار عروسی یکی از مهم‌ترین فصل‌های جشن ازدواج است. حالا که در شکل‌گیری یک پیوند رویایی مهمانان زیادی از راه دور این دو پرنده عاشق را همراهی می‌کنند، بهتر است تالاری انتخاب کنید که ظرفیت مهمانان گران‌قدر شما را داشته باشد. اگر تعداد مهمانان چندان زیاد نیست، بهتر است تالاری کوچک‌تر انتخاب کنید که مقرون به صرفه باشد. اما اگر لیست پذیرایی شما زیاد است، انتخاب تالار بزرگ و جادار بر شکوه مهمانی شما خواهد افزود.

پارکینگ تالار

زمانی که برای انتخاب تالار عروسی دست به کار می‌شوید به پارکینگ آن نیز توجه کنید. تالارهایی که در محلی شلوغ و پر رفت و آمد هستند، شما و مهمانان را کلافه می‌کنند‌. اگر تالار دارای پارکینگ باشد، مهمانان به موقع در جشن حاضر شده و جشن شما طبق برنامه آغاز خواهد شد. 

سقف تالار 

 تالارهایی انتخاب کنید که سقفی بلند و فضایی مناسب دارند. تالارهایی که سقفشان کوتاه است، فضایشان دلگیر و نمای جذابی ندارند‌. مهمانان، عروس و داماد احساس خوشایندی نخواهند داشت و جشن شما کمی کسل کننده خواهد شد. فضای دل‌باز موجب آرامش خاطر شادی و شعف در همگان می‌شود‌.

فضای سالن عروسی

یکی از مهم‌ترین مواردی که در برگزاری هر چه با شکوه‌تر جشن عروسی موثر است فضای سالن تالار است. تالاری انتخاب کنید که دکوراسیون و فضای داخلی تالار، چینش، آراستگی، نوآوری، خلاقیت، تنوع رنگ و جذلبیت آن مطابق  علاقه و تمایلات خودتان باشد. در هنگام انتخاب سالن ابتدا به سلایق خویش مراجعه کنید که آیا رنگ پرده، دکوراسیون و حتی سالن آن باب میلتان است یا خیر؟ چون ممکن است در طول مدت مهمانی احساس خوشایندی نداشته باشید. میز و صندلی راحت و شیک  هم نقش موثری در برپایی مهمانی شما دارند.

میز شام 

یکی از مهم‌ترین بخش‌های جشن عروسی شام است. در این بخش پذیرایی ویژه و عالی از مهمانان شکل می‌گیرد. میز شام باید به بهترین وجه مرتب، تمیز، آراسته و مزین به منوی قابل قبولی باشد.‌  میز باید به گونه‌ای طراحی شده باشد که تمامی مهمانان به چشم بیایند و امکان سرو غذا و انواع نوشیدنی برایشان فراهم شود. ابعاد و اندازه متناسب میز را هم در نظر بگیرید.

لوازم روی میز 

گروهی از افرادی که جشن‌های خود را در تالار برگزار می‌کنند، نظرات منحصر به فردی در مورد هر بخش تالار دارند. میز و چینش آن هم کاملا سلیقه‌ای است، یعنی هر فرد یا خانواده ممکن است برای وسایل روی میز نظرات متفاوتی داشته باشند. به طور مثال، شاید شما بخواهید  گل روی میز طبیعی یا به رنگی خاص باشد، رنگ شمع و گلدان ها ست باشد، اگرچنانچه نظرات خاصی در مورد جلوه‌های ویژه روی میز دارید، حتما آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید و در این مورد خاص به نظر خود اهمیت دهید.

سکوی  تالار عروسی

زیباترین و ماندگارترین خاطرات را این سکوها برای شما، مهمانان و عروس و داماد رقم می‌زنند. حال که قرار است بهترین شب زندگی زوج جوان در تالار آغاز شود. بهترین، زیباترین و شیک‌ترین تالار را برای ماندگار کردن ثانیه‌های ناب انتخاب کنید. فضای سکوی تالار عروسی، سال‌های سال خاطرات جذاب را برایتان بازگو خواهد کرد. در زمان رزرو تالار این فضا از نزدیک ببینید و اگر محیط آن مناسب شما و نظراتتان بود، دست به کار شوید. سکوی  عروس و داماد هر تالار با تالار دیگر فرق دارد، پس در زمان بازدید از تالار به همراه عروس یا داماد به دقت سکو را نگاه کنید.

انتخاب و تست غذا و کیفیت پذیرایی 

قبل از انتخاب تالار عروسی ابتدا به صورت ناشناس و‌ بدون هماهنگی به تالار مورد نظرتان سر بزنید تا از کیفیت خدمات، سرویس دهی و تنوع منو، طعم و عطر غذا و شیوه برخورد پرسنل آگاه شوید. ابتدا تمامی منوها را طبق نظر خودتان ارزیابی کنید، چون قرار است یک شب در تالار باشید و مهمانان زیادی دعوت کرده‌اید و باید بهترین و کامل‌ترین برنامه را برایشان ارائه دهید. تک تک غذاهایی را که در نظر دارید، بررسی کرده و سپس اقدام به رزرو نمایید. هنگامی که در تالار هستید به نوع لباس، آراستگی، اخلاق و شیوه رسیدگی به پرسنل اهتمام کامل داشته باشید. در زمان یافتن تالار به تبلیغات، تصاویر و لوستر و زرق و برق آن بسنده نکنید. کیفیت غذا و خدمات‌ دهی را فدای عکس‌های زیبا و سخنان اغراق آمیزو تبلیغاتی صاحب تالار نکنید. 

دقت در قیمت متناسب با کیفیت

زمانی که در پی یافتن تالار برای جشن ازدواج هستید، قیمت‌ ورودی، هزینه‌ شام و پذیرایی را به‌دقت بررسی کنید. قیمت تالار به تعداد مهمانان، منوی غذایی، شیوه خدمات‌دهی و تاریخ جشن هم وابسته است. برای داشتن یک برنامه‌ مفرح و کم‌هزینه در موعد خاص باید حدود چند ماه جلوتر برای رزرو تالار اقدام کنید. در فصل‌های زمستان و پائیز قیمت‌ها کمتر از بهار و تابستان خواهد بود‌. در مورد ورودی تالار ابتدا ضمن دقت در تعداد مهمانان، تلاش کنید تا هزینه‌های ورودی را کاهش دهید. ممکن است از شما بیعانه هم دریافت نمایند، اما توجه کنید که تسویه تالار را به پایان برنامه موکول کنید، تا در صورت بروز کوتاهی و یا عدم خدمات‌رسانی درست و کامل بتوانید از میزان پرداختی بکاهید.

چند نکته ریز در انتخاب تالار که بهتر است بدانید

حال که اقدام به رزرو تالار عروسی برای شبی زیبا کرده‌اید، ضمن دقت در موارد اصلی بهتر است به‌دقت و ریزبینی موارد زیر را هم بررسی کنید.

  1. فضای باز و کافی برای عکاسی و فیلم‌برداری
  2. سیستم تهویه‌مطبوع و سرویس بهداشتی، اتاق پرو لباس، سطل‌های زباله
  3. امکانات و خدمات اضافی مانند دسترسی به اینترنت
  4. آینه‌ها: برای اینکه مهمانان بتوانند لباس‌های خود را ببینند و اطمینان حاصل کنند که ظاهر آن‌ها مناسب است.

بهتر است قبل از انتخاب تالار عروسی، با مدیر تالار گفتگو کرده و اطلاعات دقیق‌تری در مورد امکانات و خدمات آن دریافت کنید.

استفاده از نظرات دیگران در مورد تالارها

زمانی که اقدام به رزرو تالار می‌کنید به تجارب مشتریان گذشته تالار دقت کنید تا بتوانید انتخاب خوبی داشته باشید. در کنار پرس جو از تازه عروس دامادها و استفاده از تجربه ی آنها سایت های مختلفی وجود دارد که مردم نظرات خود را داخل آنها اعلام کرده اند.

لغو شدن مراسم و کنسلی تالار عروسی

در زمان امضای قرارداد تالار پذیرایی و باغ تالار عروسی ذهن عروس و داماد هرگز درگیر مشکلات احتمالی نزدیک به زمان برگزاری مراسم نمی شود اما این مورد ممکن است در موارد نادری رخ بدهد پس اطلاع از این موارد خالی از لطف نیست. در موارد کنسلی تالار رزرو شده زمان باقی مانده تا تاریخ مراسم حائز اهمیت است و پیشنهاد میشود در قرارداد این بند بررسی گردد. طبق اطلاعیه اتحادیه تالارهای پذیرایی کنسلی قرارداد به شرح زیر می باشد:

  1. تا 45 روز مانده به تاریخ مراسم 5% قرار داد از حداقل منوی قرار داد کسر می گردد.
  2. تا 30 روز مانده به تاریخ مراسم 15% قرار داد از حداقل منوی قرارداد کسر می گردد.
  3. تا 15 روز مانده به تاریخ مراسم 20% قرار داد از حداقل منوی قرارداد از متولی کسر می گردد.
  4. کمتر از 10 روز مانده به تاریخ مراسم 30% قرار داد از حداقل منو قرارداد کسر می گردد.

سخن پایانی 

بهترین و شادترین برنامه زندگی هر فرد چیدن تدارکات جشن عروسی برای خود یا فرزندان است. انتخاب یک تالار جذاب، شیک، لاکچری با قیمت مناسب و امکانات فوق‌العاده می‌تواند نویدبخش یک شب رؤیایی ماندگار و خاطره‌ساز باشد. در انتخاب یک تالار عروسی بهتر است به مواردی چون: موقعیت مکانی و جغرافیایی، دکوراسیون و فضای داخلی، ابعاد و چینش میزها، امکانات سیستم صوتی، افکت و جلوه‌های نور، قیمت تالار دقت شود‌. در زمان عقد قرارداد هیچ‌گاه تحت‌تأثیر تبلیغات، تصاویر و گفته‌های اطرافیان قرار نگیرید. 


دیدگاهتان را بنویسید

ارسال

مطالب مرتبط